huisoptweewielen.reismee.nl

Naar huis!

Zaterdag 21 juni 2014

Een goede buur is beter dan een verre vriend. Dat heeft zich vandaag bewezen. Wij gingen vanmorgen tanken en mijn bankpas weigerde, nog een keer proberen, nee hoor. Gekeken naar de geldigheidsdatum, juli 2014. Dat kan dus niet het probleem zijn en ook staat er, na controle, voldoende geld op de rekening. Ook de pas van Piet heeft dezelfde geldigheidsdatum. Bellen de ING bank en om kort te gaan ze hebben ons nieuwe passen toegestuurd en de oude ongeldig gemaakt. Foutje erkennen de medewerkers van de bank. Willen via een SOS dienst geld aan ons overmaken, maar dit kunnen we maandag pas halen in Villach. Wij willen morgen vertrekken en hebben geen brandstof en moeten ook de camping betalen!
Onze overburen hebben geld gehaald van hun rekening en ik heb het via internet aan de buren overgemaakt. Probleem opgelost. Wij kunnen morgen afrekenen en tanken!
Buren die we vier dagen geleden voor het eerst ontmoet hebben. Weer engelen op ons pad, net als vorig jaar!
Morgen richting huis!

Zondag 22 juni 2014

Om 15.00 uur waren we op de camping in Kipfenberg na een rit van 420 kilometer. Waren om 08.00 uur vertrokken uit Annenheim. Hadden verwacht er eerder te zijn, maar het was heel erg druk met vakantie verkeer wat naar huis ging, o.a. veel Duitsers. Vele keren in een file gestaan en overvolle parkeerplaatsen.
Op een gegeven moment moest Piet heel erg nodig naar het toilet en er was geen parkeerplaats voorhanden. Hij heeft de caravan achter andere caravans en bussen geparkeerd zodat wij niemand in de weg stonden.
Eén van de caravans ging op een gegeven moment weg en wij zouden er kunnen staan, maar Piet was nog niet terug. Er kwam een boze buschauffeur die op de lege plek wilde staan en wij moesten van hem doorrijden.
Heb mijn autosleutel gezocht en de caravan een stukje achteruit gereden en heb onze caravan op de lege plek geparkeerd waar wij al voor stonden te wachten. Was nog gemakkelijk ook. Trots op mezelf! De buschauffeur werd nog bozer, hij had daar willen staan!

Maandag 23 juni 2014

Vandaag een rit van ruim 200 kilometer naar Wertheim en nu niet Bettingen maar ……… Ook een camping aan de Main. Waren hier al eerder geweest. Waren voor 12.00 uur op de camping en hebben een plekje gezocht. Daarna tanken en boodschappen doen. Vanmiddag voor de “hut” gezeten, prosecco gedronken en geluierd tevens naar de schepen op de Main gekeken.

Voetbal gekeken en NL gewonnen van Chili. Is toch wel bijzonder!
Tijdens de afwas mensen met veel verhalen, bijna allemaal senioren en op weg naar huis. De één is hier geweest en de ander daar. De enen stad nog mooier dan de ander! Weet dat het allemaal heel persoonlijk is. De één vindt dit mooi en de ander dat. Wij hebben mooie dingen gezien en gedaan, maar of iets anders niet mooi is, nee dat denk ik niet.
Morgen nog 381 kilometer naar Sevenum, “De Schatberg”. Blijven daar twee nachten om uitgerust thuis te komen. Is dan nog maar 160 kilometer.
Prachtige vakantie geweest, veel gezien en veel gedaan.

annelie

Hallo, Ans,
Komen de Oostenrijk verhalen ook nog online, of lukt dat niet, willen volgend jaar graag naar Maishofen lijkt ons

Ans

Hallo Annelie, het stond allemaal online, maar reismee.nl heeft is gecrasht en er is veel verloren gegaan. Mijn reisverhalen van een ander jaar heeft men weer helemaal teruggeplaatst, maar dit jaar was niet meer te herstellen.
Stuur even een email naar anshorjus@hotmail.com met je telefoonnummer dan bel ik je even.
Groet Ans