huisoptweewielen.reismee.nl

Annenheim Ossiacher See

Dinsdag 17 juni 2014

Zijn nu in Annenheim aan de Ossiacher See. Een kort reisje van nog geen 50 kilometer. Onze eerste stop was om een vignet te kopen bij een tankstation en de tweede keer gestopt voor een koffiepauze. Waren om 09.30 uur uit Hermagor vertrokken, mede kampeerders kwamen ons nog gedag zeggen, voorzien van goede wensen en uitzwaaien. Uiteraard hebben wij hun ook alle goeds gewenst. Is altijd gezellig. Vaak zie je elkaar nooit meer, maar je weet het nooit. Komen bijna nooit mensen tegen die we eerder hebben ontmoet.
Waren door de korte trip voor 11.00 uur al op de camping Bad Ossiacher See en een uur later stonden we weer geïnstalleerd.
Het was geen warme dag vandaag, zo tussen 15 en 22 graden en halfbewolkt.
Na de lunch hebben we de Ossiacher See rond gefietst, 27 kilometer. Het ging bergje op en bergje af. Helemaal rond de See, maar vaak wel strandjes en huizen en soms een camping tussen See en fietspad.

Wij hebben besloten dat we 5 dagen hier blijven en dan naar Kipfenberg in het Altmulhtal in Duitsland gaan om te overnachten en verder zien we dan wel weer.
Morgen gaan we waarschijnlijk naar Villach op de fiets. Is een kilometer of 10. Even kijken hoe het weer is.

Woensdag 18 juni 2014

Zijn inderdaad naar Villach gefietst vandaag en alles via fietspaden. Geweldig hoeveel fietspaden er in Oostenrijk zijn. In Villach aangekomen twijfelden we even welke kant we uit moesten naar het centrum. Naast ons staan een fietser voor het stoplicht te wachten. Was een Nederlander die in Villach woont. Gezellig even met hem staan praten op de hoek van de straat en hij wijst ons de weg naar het centrum. Zijn heel dichtbij. Het is een gezellig centrum.

Wij bekijken een paar kerken en wandelen wat rond. Maken een paar foto’s en eten uiteraard ijs. Piet kan er niet zonder en ik vind het ook wel lekker, maar dan wel Italiaansijs!
Op de camping een praatje met onze overburen, gezellige en aardige mensen, over caravans en voetballen. Voetballen is net afgelopen en NL heeft weer gewonnen. Wij zijn geen fans, maar is toch leuk als NL wint!
Het was weer heerlijk weer vandaag, rond de 20 graden en aan het einde van de dag een kleinbuitje.

Donderdag 19 juni 2014

Vandaag een autotochtje naar de Millstätter See, maar eerst rijden we even naar Bad Kleinkirchheim, zijn we een paar jaar geleden drie dagen geweest. Daarna naar Dobriach waar ook een mooie camping aan See is. Hebben daar van het uitzicht op de See genoten. Verder langs de See naar onze volgende stop, Seeboden een klein stadje/dorpje aan de Millstätter See. Daar gewandeld en aan de See uitgerust.
Voor de route terug kiezen we voor de kortste route op tomtom en via Spittal an der Drau. Zo komen we door de stad en door bossen en via bergen en riviertjes, uiteraard rijden we ook langs de Drau.
Een mooie dag met een heerlijke temperatuur, ongeveer 22 graden en halfbewoltk. In de namiddag een paar regenbuitjes, maar die mogen de naam van bui niet hebben.

Vrijdag 20 juni 2014

Op het programma van vandaag staat een tochtje naar een waterval, de Finsterbach Wasserfall, er zijn er 3 boven elkaar.

Het is 10 minuten op de fiets vanaf de camping naar de start van de wandeling. Beneden staat dat het een uur is wandelen is. Het was een korte maar wel een steile weg naar boven. Helaas konden we niet tot de derde waterval komen i.v.m een grote boom die op een brug was gestort in winter of voorjaar, Jammer, maar het is niet anders. Natuurgeweld is niet tegen te houden.
Op de fiets terug kregen we een heftige stortbui. Konden schuilen en daarna scheen de zon weer.
Op de camping gezellig met wat “buren” gekletst.

Zaterdag 21 juni 2014

Een goede buur is beter dan een verre vriend. Dat heeft zich vandaag bewezen. Wij gingen vanmorgen tanken en mijn bankpas weigerde, nog een keer proberen, nee hoor. Gekeken naar de geldigheidsdatum, juli 2014. Dat kan dus niet het probleem zijn en ook staat er, na controle, voldoende geld op de rekening. Ook de pas van Piet heeft dezelfde geldigheidsdatum. Bellen de ING bank en om kort te gaan ze hebben ons nieuwe passen toegestuurd en de oude ongeldig gemaakt. Foutje erkennen de medewerkers van de bank. Willen via een SOS dienst geld aan ons overmaken, maar dit kunnen we maandag pas halen in Villach. Wij willen morgen vertrekken en hebben geen brandstof en moeten ook de camping betalen!
Onze overburen hebben geld gehaald van hun rekening en ik heb het via internet aan de buren overgemaakt. Probleem opgelost. Wij kunnen morgen afrekenen en tanken!
Buren die we vier dagen geleden voor het eerst ontmoet hebben. Weer engelen op ons pad, net als vorig jaar!
Morgen richting huis!

Wordt vervolgt